Fashion

Marka Burberry zamyka sklepy

DW, Lipiec 16, 2016 0 Fashion

To nie jest dobra wiadomość dla branży mody. Marka Burberry, zamyka wszystkie swoje salony w naszym kraju. Główną przyczyną decyzji są słabe wyniki finansowe. Okazuje się, że kultowy trencz z charakterystyczną kratką nie jest na kieszeń Polaków. Jeżeli już decydujemy się na zakup to najczęściej kupujemy za granicą. Znana i rozpoznawalna kratka z brytyjskiego domu mody nie ma szans na naszym rynku.

Carlo Rossi na IMS Warsaw Fashion Street 2016!

DW, Lipiec 04, 2016 2 Fashion
  Warsaw Fashion Street było świetną okazją do zapoznania się z najnowszymi trendami i kolekcjami znanych projektantów. Jak podkreślają organizatorzy, to wydarzenie już od jedenastu lat sprawia, że polska moda z atelier projektantów wychodzi na ulice. W tym roku, 25 i 26 czerwca na warszawskim Nowym Świecie i Krakowskim Przedmieściu, zgromadziło się w sumie prawie 100 000 mieszkańców Warszawy, turystów, pasjonatów mody i gwiazd, którzy mieli okazję podziwiać pokazy mody w rytm towarzyszących wydarzeniu koncertów.

IMS WARSAW FASHION STREET 2016

DW, Czerwiec 27, 2016 1 Fashion
25 i 26 czerwca 2016 na Trakcie Królewskim w Warszawie odbyła się kolejna edycja Warsaw Fashion Street. W tym roku, dzięki współpracy z IMS Sensory Media wydarzenie przeszło metamorfozę i przeobraziło się w festiwal modowo- muzyczny IMS WARSAW FASHION STREET, podczas którego zaprezentowano kilkadziesiąt pokazów mody oraz koncerty wybitnie uzdolnionych artystów.  

Stylowe zakupy

Dorota Wróblewska , Luty 18, 2016 8 Fashion
Ponad rok współnej zabawy. Setki stylizacji i  rywalizacja fantastycznych kobiet, które wzięły udział w konkursie STYLOWE ZAKUPY opublikowanym na portalu www.przylapaninamodzie.pl. Przyszedł czas na wielki finał, który odbył się w GALERII KRAKOWSKIEJ. Nie był to prosty wybór, bo wszystkie panie miały potencjał i każda czymś zaskakiwała. Tym razem postawiliśmy na nowoczesność, wygodę i swobodę.  Jury w składzie Jarosław Szymczak– dyrektor Galerii Krakowskiej, Gosia Boy, GOShA Kusper– stylistka Galerii Krakowskiej, Jerzy Gaweł– dyrektor Krakowskich Szkół Artystycznych i ja wspólnie zadecydowaliśmy, że zwyciężczynią konkursu STYLOWE ZAKUPY została Małgorzata Trębacz-Piotrowska. Na drugi dzień wspólnie z Małgorzatą robiłyśmy zakupy w Galerii Krakowskiej. Jak było i co kupiłyśmy przeczytacie na blogu Małgorzaty, która okazała się fantastyczną babką :) W imieniu Galerii Krakowskiej i swoim dziękuję wszystkim uczestniczkom za wspaniałą zabawę i dystans do siebie.  Relacje z wydarzenia zobaczycie na blogach: RELACJA MAŁGORZATY TRĘBACZ PIOTROWSKIEJ http://pinotnoirfashion.pl/final-konkursu-stylowe-zakupy-z-dorota-wroblewska/ http://pinotnoirfashion.pl/stylowe-zakupy-z-dorota-wroblewska-zakupy/#more-5834 RELACJE UCZESTNICZEK http://starszadziewczyna.blogspot.com http://modaitakietam.blogspot.com/2016/02/stylowe-zakupy-z-dorota-wroblewska-fina.html http://babooshka1963.blogspot.com/2016/02/12-luty-fina-konkursu-stylowe-zakupy-z.html http://telizlook.pl/moda/gala-finalowa-stylowe-zakupy-z-dorota-wroblewska-moda-nie-zna-wieku/     Zdjęcia/reportaż-Piotr Zyznowski Zdjęcie-Waldemar Piotrowski        

Moda w PRL

DW, Luty 15, 2016 3 Fashion
Mam to szczęście, że pamiętam czasy, kiedy panie godzinami stały w kolejkach w Domach Towarowych Centrum, żeby kupić sukienkę, bluzkę czy spodnie. To były czasy, kiedy nikt nic nie przymierzał – każdy łapał i kupował, co mógł, a potem wymienialiśmy się rozmiarami. Kolejki były większe niż na przedsprzedaży Balmain dla H&M :) Barbara Hoff, Jerzy Antkowiak, Xymena Zaniewska, Grażyna Hase, Jadwiga Grabowska to czołowi projektanci tamtych czasów. Ja byłam miłośniczką Hofflandu, który wtedy był najmodniejszą marką. Żeby przypomnieć sobie tamten okres, będąc w Krakowie, odwiedziłam wystawę „Moda i już! Moda w PRL”. Niestety nie przeniosłam się do tamtej epoki z kilku powodów. Zabrakło pomysłów na ekspozycję, która mogłaby pobudzić naszą wyobraźnię. Kluczową rolę w modzie odgrywali nie tylko sami projektanci, ale i fotograficy: Janusz Sobolewski, Jerzy Kośnik, Marek Czudowski, Sergiusz Sachno, Jerzy Michalski i wielu innych. Niewykorzystanie archiwum zdjęć w wystawie jest dużym przeoczeniem. Myślę, że wiele osób chciałoby zobaczyć przepiękne zdjęcia Małgorzaty Niemen, Katarzyny Butowtt, Ewy Wajnert, Małgorzaty Blikle czy Teresy Tuszyńskiej. Zabrakło również audiowizualizacji z legendarnymi projektantami, którzy opowiadaliby ciekawostki z tamtych czasów – a było ich wiele.  Szkoda, że na wystawie nie pojawiły się zdjęcia gwiazd, które w okresie PRL-u miały wielki wpływ na modę polską. Urszula Sipińska, Anna Jantar, Czesław Niemen, Kora, Maanam, Małgorzata Ostrowska, Kalina Jędrusik, Zdzisława Sośnicka, Zbyszek Cybulski czy Maryla Rodowicz, która mogłaby udostępnić archiwum swoich kreacji na potrzeby muzeum. Mogłabym wymieniać tak dalej, bo „kolorowych ptaków” było wiele. To były prawdziwe Gwiazdy, o których marzyli fani. Ich niedostępność tylko podsycała nasz apetyt. Warto również wspomnieć słynne festiwale muzyczne, na których Gwiazdy prezentowały kreacje nie do zapomnienia. To były wydarzenia, a o sukniach Sośnickiej marzyło tysiące kobiet. Na wystawie zabrakło jednak mody męskiej, której królem był Czesław Niemen czy zespół Czerwone Gitary. Gdzie ci mężczyźni? Gdzie te dzwony? :) Uwag do wystawy mam wiele, jednak cieszę się, że ma miejsce, bo mimo wszystko warto ją odwiedzić. KONKURS Zainspirowana przedsięwzięciem, ogłaszam konkurs „Modne wspomnienia”. Zrób zdjęcie rzeczy związanej z modą tamtych lat (1950-89) i udostępnij je przez Instagram, oznaczając: #ModneWspomnieniaDW. Najciekawsze wspomnienie dostanie nagrodę związaną z modą. Czekam na Wasze zgłoszenia! Zróbmy większą wystawę wirtualną niż w Krakowie :) Wierzę, że nam się uda. OSOBY, KTÓRE NIE MAJĄ INSTAGRAMA PROSZĘ O PRZESYŁANIE ZDJĘĆ POD ADRES: patrycja.calinska@sophisti.pl z dopiskiem MODNE WSPOMNIENIA Finał konkursu 1 marca 2016 PHOTO-Piotr Zyznowski 

Polska moda t-shirtem stoi.

DW, Luty 08, 2016 0 Fashion
Co się dzieje z polską modą? Można powiedzieć, że Robert Kupisz przeprowadził rewolucję i stworzył modę na T-shirty. Jako pierwszy projektant udowodnił, że fundament firmy można postawić na pomyśle i kawałku bawełny. Jak wiadomo, sukces ma wielu wrogów — ale i wielu obserwatorów. Wszyscy projektanci wyczuli biznes, a flagowym produktem kolekcji stał się t-shirt. T-shirty są wszędzie i u każdego. Ceny bywają zaskakujące. Łukasz Jemioł - 219 zł. Haratyk - 190 zł. Robert Kupisz - 350 zł, Joanna Klimas - 250 zł, Zuo Corp - 220 zł. Paprocki&Brzozowski - bardzo duży wybór, ceny od 94 zł do 179 zł. Natasha Pavluchenko - 189 zł, Małgorzata Czudak - 420 zł, Eva Minge - 325 zł (po przecenie). Mariusz Brzeziński oferuje koszulki swoje w cenie od 99 zł (ciekawe, jak mu się to opłaca?:). Natomiast t-shirty firm, które specjalizują się w profesjonalnym szyciu bawełny, jak RISK made in warsaw, Wearso. czy Shameless, można kupić w granicach 200 zł. To dużo czy mało? Oczywiście projektant może żądać tyle, ile chce — rynek i portfele klientów i tak zweryfikują cenę. Zaskakujące jest to, że kawałek bawełny stał się must-havem i manifestem. Czy rzeczywiście jest tyle wart? Z ciekawości zbadałam, czy trend jest lokalny, czy ogólnoświatowy i postanowiłam sprawdzić, ile kosztują koszulki od światowych projektantów. Eksperyment przyniósł następujące wyniki: Michael Kors - 115 €, Saint Laurent - 250 €, Burberry Brit - 195 €, Stella McCartney - od 185 €, Calvin Klein Collection - 755 €, ACNE Studios - 110 €, Alexander Wang 95 €, Donna Karan - 190 €, Rick Owens - 215 €. Wniosek jest prosty — zarówno u nas, jak i zagranicą t-shirty są względnie drogie (szczególnie jeśli pod uwagę weźmiemy koszt ich produkcji). Z drugiej strony, najczęściej to najtańsze projekty w kolekcji, rozchwytywane przez tych, którzy koniecznie chcą mieć coś „od projektanta”. Osobiście jestem w stanie zapłacić za dobrej jakości bawełnę (porządnie uszytą), która nie zmieni swoich kształtów i rozmiaru po jednym praniu — bo komfortowo się w niej czuję. Mogę polecić t-shirty Łukasza Jemioła, Kiss The Frog, Bynamesakke, Wearso i Mariusza Brzezińskiego. Świetnie się noszą i dobrze piorą. Tym natomiast, którzy koniecznie chcą mieć coś „od projektanta”, odradzam pójście po linii najmniejszego oporu — lepiej odłożyć trochę pieniędzy i kupić coś naprawdę niepowtarzalnego. Nie róbmy z t-shirtu wielkiej mody i dzieła sztuki.

Vistula z charakterem

DW, Grudzień 18, 2015 0 Fashion
Rynek jest zawalony ubraniami. Do wyboru do koloru, każdy znajdzie coś dla siebie. Można powiedzieć, że mamy w czym wybierać, jednak nie zawsze są to trafne decyzje.  Warto pamiętać, że "charakter” jest nieodzowną częścią naszego stylu, szczególnie jest to widoczne w przypadku mężczyzn. Na szczęście panowie coraz częściej interesują się modą, chcą z nią eksperymentować. Polski rynek wychodzi naprzeciw ich oczekiwaniom.

Do niedawna, aby dobrze się ubrać, mężczyźni musieli zaopatrywać się w zagranicznych sieciówkach. Polska moda męska nie kojarzyła się najlepiej — na co niemały wpływ miał PRL i trudne początki polskiego kapitalizmu. Na szczęście to już przeszłość — Vistula świetnie pokazuje pokoleniową zmianę w polskiej modzie (i biznesie), zyskując zupełnie nowe oblicze.  Dojrzałość, zadziorność, młodzieńczy bunt i siła — oto cechy, charakteryzujące mężczyznę Vistuli. Ta rozpiętość przywoływanych wartości (od młodzieńczego buntu do dojrzałości) dobrze odzwierciedla zróżnicowany asortyment marki. Każdy pan powinien znaleźć tu coś dla siebie — co widać również po zapowiedzi najnowszej, wiosenno-letniej kolekcji: odważne wzory (intensywne nadruki kwiatowe, paisley) i kolory (seledynowy, malinowy, cytrynowy) przeplatane są ponadczasową klasyką (granatowe i beżowe garnitury, koszule i marynarki w „biznesowej kolorystyce”). Dla tych, którzy chcą iść na modowo-zawodowy kompromis, marka przygotowała szereg dodatków: kolorowych krawatów, much i skarpetek, które odświeżą garderobę i dodadzą stylizacjom pazura, nie wywołując przy tym rewolucji w szafie.   Ubrania Vistuli wyróżniają się współczesnym wzornictwem i świetnie korespondują ze „światowymi” trendami. Dla najbardziej wymagających klientów marka przygotowała także możliwość szycia na miarę — Made to Measure.

Michała Szulca – SIRTET

DW, Listopad 17, 2015 0 Fashion
W propozycjach projektanta na sezon wiosna-lato 2016 istotną rolę odegrał sentymentalny powrót do lat 90. Po kolekcji HOLD THE RIVERS kontynuuje on linię dopasowaną do sylwetki, jednak tym razem ubrania niemal „pękają w szwach”, a na sukienkach i spódnicach pojawiają się wycięcia, kontrafałdy i pęknięcia. Mimo dużej ekspozycji ciała, zapewniają one nadal komfort. Ulubiona dotychczas forma oversize utrzymana została jedynie na kilku sylwetkach. Mocnym elementem kolekcji są skórzane płaszcze o charakterystycznych fakturach. Wyróżnikiem kolekcji jest też bogata, jak na Michała Szulca, gama kolorów, od bieli i beżu, przez błękit, rozbielone khaki i delikatną czekoladę, po granat, nasyconą czerwień i czerń. Na potrzeby pokazu, projektant wspólnie z marką Wojas, stworzył po raz kolejny autorskie buty.

Klasa

DW, Lipiec 07, 2015 0 Fashion
Pokaz Cafardini podczas X edycji Warsaw Fashion Street był jednym z moich ulubionych. Piękna muzyka z udziałem mezzosopranistki Izabeli Kopeć i garnitury szyte na miarę to duet z wielką klasą. Cafardini to polska firma rodzinna szyjąca męskie garnitury i koszule na miarę. Marka obchodzi w tym roku swoje 10-te urodziny. Właśnie z tej okazji podczas tegorocznej Gali Wieczoru Warsaw Fashion Street Cafardini zaprezentowała ponadczasową i elegancką kolekcję męskich garniturów. Warsaw Fashion Street to pokaz mody organizowany latem, pod gołym niebem, na Trakcie Królewskim. Prezentowane kolekcje są przeglądem trendów panujących w modzie damskiej i męskiej. Cafardini, ekspert w dziedzinie krawiectwa miarowego, zaprezentowało wyraźną tendencję powrotu do męskiej klasyki i najlepszych wzorców klasycznej elegancji. 12 stylizacji zaprezentowanych przez markę podkreśliło ponadczasowy i męski charakter klasycznego krawiectwa. Zaprezentowano klasyczne smokingi, wracające do mody garnitury trzyczęściowe oraz dwurzędówki. Krawcy skupili się na doborze tkanin i faktur, komponując stylizacje w stonowanych kolorach. Całość uzupełniały starannie dobrane dodatki – najwyższej jakości krawaty, poszetki, ale i nieco zapomniane spinki do kołnierzyków czy zegarki z dewizką. - Głęboko wierzę, że niektórych wzorców nie warto ignorować, ślepo podążając za zmiennymi trendami mody. To właśnie tradycyjne wzorce męskiej elegancji są jedną z głównych wartości Cafardini. Sezonowa moda czy popularyzowany w danym sezonie trend wcześniej czy później przeminą, a klasyka pozostanie wieczna.- mówi Marta Stefańczyk-Ciąpała, prezes i założyciel marki Cafardini. Pokazowi towarzyszył występ mezzosopranistki Izabeli Kopeć, zaś jedną ze stylizacji zaprezentował Szymon Majewski, ubrany w granatowy garnitur z dwurzędową kamizelką w beżowo-brązową kratę. Dziennikarz swoje honorarium przekazał na konto Fundacji Spełnionych Marzeń. Cafardini to polska firma rodzinna. Wszystkie garnitury i koszule szyte są w kraju przez rodzimych krawców. Szyte na miarę garnitury powstają z doskonałej jakości szlachetnych wełen wzbogaconych równie szlachetnymi dodatkami takimi jak kaszmir, jedwab czy srebrna norka. Zamówienia realizowane są w wyznaczonym przez klienta miejscu, a także w Showroomach marki w Warszawie przy ulicy Grzybowskiej 5a oraz w Katowicach przy ulicy Chorzowskiej 50 (po wcześniejszej rezerwacji spotkania). Firma powstała w 2005 roku. Obecnie obsługuje Klientów w całej południowo-wschodniej Polsce. W planach firmy jest otwarcie salonów w kolejnych polskich miastach.  

Jubileuszowa, X edycja Warsaw Fashion Street

Patrycja Calińska, Czerwiec 30, 2015 3 Fashion
Jubileuszowa, X edycja Warsaw Fashion Street odbyła się 27 i 28 czerwca 2015 r. na Nowym Świecie w Warszawie. Jej motywem przewodnim była klasyka, a wydarzenie zostało wyjątkowo rozszerzone o pion koncertów fortepianowych. Imprezie towarzyszyły Targi Mody Ulica Projektantów – wzdłuż Nowego Światu przybyli goście mogli nabyć projekty młodych polskich projektantów. Wśród atrakcji znalazły się również: Studio COOL CLUB by SMYK pełne modowych atrakcji i zabaw dla najmłodszych, studio porad stylizacji wnętrz marki AGATA MEBLE,  stoiska Sophisti oraz MODO Domy Mody, gdzie odwiedzający mogli skorzystać z darmowej fotobudki oraz zapoznać się z ofertą Centrum, które zostanie otwarte już jesienią. Na ulicy powstała też kawiarnia Batidy oraz studio Marc Inbane, gdzie można było dowiedzieć się więcej o bezpiecznej opaleniźnie, zakupić produkty marki w promocyjnych cenach oraz wypróbować ich nowy, rewolucyjny kosmetyk – spray samoopalający wzbogacony o składniki odżywcze. W studio Forget-me-Not można było natomiast nabyć unikatową biżuterię, prezentowaną podczas pokazów na wybiegu.