DW

Marka Burberry zamyka sklepy

Lipiec 16, 2016 3 Fashion


To nie jest dobra wiadomość dla branży mody i fanów kratki. Marka Burberry, zamyka wszystkie swoje salony w naszym kraju.

Główną przyczyną decyzji są słabe wyniki finansowe i bardzo drogie lokalizacje pod sklepy. Okazuje się, że kultowy trencz z charakterystyczną kratką nie jest na kieszeń Polaków. Jeżeli już decydujemy się na zakupy, to najczęściej robimy to za granicą. Znana i rozpoznawalna kratka z brytyjskiego domu mody nie ma szans na naszym rynku.

Spadek sprzedaży zaczął się od światowego kryzysu, który najbardziej odczuły branże towarów selektywnych. Tylko w ciągu 12 miesięcy akcje Burberry straciły ponad 1/3 wartości.

W odpowiedzi na spadające notowania akcji i duże straty zysków firma podjęła decyzję o ograniczeniu nie tylko sieci sklepów, ale również asortymentu oraz skupieniu wysiłków na produkcji torebek.

Na stanowisku CEO od przyszłego roku miejsce Christophera Baileya zajmie Marco Gobbetti, szef francuskiej marki Céline, w którym pokłada się wielkie nadzieje na odbudowanie wizerunku firmy.

Biznesmen kilkakrotnie udowodnił, że z powodzeniem potrafi prowadzić luksusowe domy mody. Czy uda mu się odbudować pozycję marki? Zobaczymy...

Komentarze

Skomentuj post

Wszystkie pola są wymagane, twój e-mail nie zostanie opublikowany